Työhaastattelu on näytön paikka, jonka aikana työnhakijan pitää osoittaa työnantajalle olevansa sopivin henkilö tehtävään. Oman osaamisen, taitojen ja vahvuuksien esille tuominen voi kuitenkin tuntua monelle haastavalta.
Olet täällä
Suomi tarvitsee myyntiosaamista. Innovaatiot eivät riitä, ellei niitä osata myydä ja elleivät ne realisoidu yrityksen liikevaihtona. Liikevaihdolla maksetaan työntekijöiden palkat ja yritysten kulut. Myynti tuo rahan, joilla rahoitetaan investoinnit ja luodaan uusia työpaikkoja. Vienti ja myynti vetävät vain, jos niihin liitetään aktiivista tekemistä ja oikeaa myyntiosaamista.
Perjantain mielenilmaus aiheutti liikehdintää puolesta ja vastaan. MMA:kin menetti muutaman jäsenen, jotka ilmoittivat, että eivät halua enää kuulua mihinkään ammattijärjestöön.
Halusimme tai emme, uusi tuttavuus on meitä lähestyessään lähtökohtaisesti epäilyttävä. Siksi yritysjohdon ja erityisesti myyntityötä tekevien tulee korostetusti keskittyä luottamussuhteen luomiseen ja avoimuuteen.
Digitalisaation vyöry on päässyt valloilleen ja jatkuu vielä pitkään. Myynnissä ja palvelualoilla sen vaikutukset näkyvät äärimmäisen voimakkaina. Digi tuo palvelua, joustoa, ajasta ja paikasta riippumattomuutta, tehokkuutta, kannattavuutta, ketteryyttä ja vaikka mitä hyvää, mutta ainakin toistaiseksi se myös vie. Nimittäin inhimillistä osaamista.
Mitä työ oikeastaan on? Vielä hetki sitten työssä oli olennaista kuukausipalkka ja siihen liittyen velvollisuudentunto tulla työpaikalle ja tehdä sovitut työtehtävät. Sopimus työntekijän ja työnantajan välillä siis. Ja työttömyys tarkoitti sopimuksen puuttumista.